torstai 9. huhtikuuta 2009

Mascarpone-suklaabrowniet


Suklaan rakastajan unelmat!!

Mielestäni se kertoo hyvästä ohjeesta, jos jotain tekee useamman kerran ja näitä olen tehnyt ohjeen saatuani useampaan otteeseen. Ohjeen olen saanut kaveriltani ja olen vieläkin ohjeestä ikikiitollinen. Näitä voi tehdä kokonaisen vuoallisen ja vaikka pakastaa, maku säilyy silti hyvänä..

Näitä tehdäksesi tarvitse uunivuoan, pellillä tämä ei onnistu. Itse olen käyttänyt lasagneuunivuokaa, suorakaiteen muotoinen.

HUOM!!Parhaimman tuloksen saat, kun valmistat browniet jo tarjoamista edeltävänä päivänä ja tarjoat jääkaappikylminä!!!

Tähän herkkuun tarvitset:


200g tummaa suklaata (kaakaopitoisuus väh. 70%) (Lidl:stä saa ihan kelpo 70% suklaata)
200g suolatonta voita
3 munaa
3dl sokeria
2dl vehnäjauhoja

täyte:
400g mascarponea tai maustamatonta tuorejuustoa (jos siis haluat laktoosittoman version, käytä laktoositonta tuorejuustoa ainoastaan, itse olen käyttänyt sekä mascarponea että tuorejuustoa fifty fifty)
2rkl vaniljasokeria
1,5dl tomusokeria
2 munaa

Uuni 175 astetta
aika uunissa noin 35 min

Voitele leivinpaperi voilla ja laita se 20x30cm uunivuokaan.
Sulata suklaa ja voi vesihauteessa tai varovasti mikrossa.
Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi.
Lisää hieman jäähtynyt suklaa-voiseos vaahdon joukkoon. Sekoita tasaiseksi.
Siivilöi jauhot ja sekoita tasaiseksi.

Sekoita täytteen aineet keskenään sileäksi massaksi.

Levitä noin 3/4 suklaataikinasta vuokaan.
Levitä täyte taikinan päälle.
Lisää loppu suklaaseos täytteen päälle.
Tee pintaan veitsellä kuvioita jos haluat.
Paista uunin keskiosassa.

Brownie saa jäädä hieman tahmeaksi!!!!

NAM!!

2 kommenttia:

Lellu kirjoitti...

Aivan ihanan kuuloista ja näköistä! Tätä täytyy ehdottomasti kokeilla...:)

Unknown kirjoitti...

Mä ajattelin tänään kokeilla kokkailla tätä perjantai-iloksi töihin. Voit sitten lauantaina kysellä kuinka onnistui :) Vesi kielellä jo odottelen että pääsee lähteen töistä kotiin... NAMNAM